TOPOGRAFIA
USŁUGI GEODEZYJNE
  • Strona główna
  • O Nas
  • Usługi
  • Aktualności
  • Kontakt
Prawo Budowlane »

Zmiana w ustawie – Prawo geodezyjne i kartograficzne

Published wrzesień 11, 2018

Z dniem 30 kwietnia 2018 r. wchodzą w życie zmiany do ustawy – Prawo geodezyjne i kartograficzne wprowadzone art. 17 ustawy z dnia 30 marca 2018 r. – Przepisy wprowadzające ustawę  – Prawo przedsiębiorców oraz inne ustawy dotyczące działalności gospodarczej (Dz.U. z 2018 r., poz. 650).
Ustawa  z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2018 r. pod poz. 646) w zakresie swojej regulacji wdraża dyrektywę 2006/123/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 12 grudnia 2006 r. dotyczącą usług na rynku wewnętrznym (Dz. Urz. UE L 376 z 27.12.2006, str. 36). Określa zasady podejmowania, wykonywania i zakończenia działalności gospodarczej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w tym prawa i obowiązki przedsiębiorców oraz zadania organów władzy publicznej w tym zakresie.

Art. 17. w ustawie z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2017 r. poz. 2101) wprowadza następujące zmiany:

1) w art. 9:
   a) ust. 7 otrzymuje brzmienie:
   „7. Do kontroli działalności gospodarczej przedsiębiorcy stosuje się przepisy rozdziału 5 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców (Dz. U. poz. 646).”,
  b) dodaje się ust. 9–14 w brzmieniu:
     „9. Z wyników kontroli, o której mowa w ust. 7, osoby kontrolujące sporządzają i podpisują protokół w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach.
    10. W protokole kontroli zamieszcza się w szczególności:
         1) nazwę organu przeprowadzającego kontrolę;
         2) nazwę i siedzibę przedsiębiorcy;
         3) datę rozpoczęcia i zakończenia kontroli;
         4) przedmiot, zakres kontroli oraz okres objęty kontrolą;
         5) imiona i nazwiska osób kontrolujących oraz datę i numer upoważnienia do przeprowadzenia kontroli;
         6) opis stanu faktycznego ze wskazaniem dokumentacji wykorzystanej podczas kontroli;
         7) ustalone nieprawidłowości – jeżeli zostały stwierdzone;
         8) wnioski z kontroli;
         9) spis załączników do protokołu;
        10) datę i miejscowość podpisania protokołu;
        11) pouczenie przedsiębiorcy o prawie do złożenia zastrzeżeń do protokołu;
        12) informację o wynikach rozpatrzenia przez organ przeprowadzający kontrolę złożonych przez przedsiębiorcę zastrzeżeń do protokołu – jeżeli zostały złożone;
        13) wzmiankę o odmowie podpisania protokołu przez przedsiębiorcę – jeżeli została stwierdzona.
   11. Przedsiębiorca przed podpisaniem protokołu kontroli może zgłosić do organu przeprowadzającego kontrolę pisemne zastrzeżenia w terminie 7 dni od dnia jego otrzymania.
   12. W przypadku zgłoszenia zastrzeżeń do protokołu kontroli organ przeprowadzający kontrolę rozpatruje je w terminie 14 dni od dnia ich otrzymania.
   13. W razie uwzględnienia zastrzeżeń do protokołu kontroli osoby kontrolujące korygują protokół i ponownie doręczają go przedsiębiorcy.
   14. Przedsiębiorca podpisuje skorygowany protokół kontroli w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia. Niepodpisanie skorygowanego protokołu we wskazanym terminie oznacza odmowę jego podpisania.”;
2) w załączniku do ustawy w ust. 4 w pkt 2 wprowadzenie do wyliczenia otrzymuje brzmienie:
„określone w tabeli nr 18, gdy materiały zasobu są udostępniane określonemu podmiotowi dla potrzeb jego działalności gospodarczej, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców, lub w celu publikacji w sieci Internet pochodnych tych materiałów w postaci:”.

Ustawa z dnia 30 marca 2018 r. – Przepisy wprowadzające ustawę  – Prawo przedsiębiorców oraz inne ustawy dotyczące działalności gospodarczej wprowadza także art. 2 zmiany do ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego:

1) w art. 14 § 2 otrzymuje brzmienie:
    „§ 2. Sprawy mogą być załatwiane ustnie, telefonicznie, za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2017 r. poz. 1219 oraz z 2018 r. poz. 650) lub za pomocą innych środków łączności, gdy przemawia za tym interes strony, a przepis prawny nie stoi temu na przeszkodzie. Treść oraz istotne motywy takiego załatwienia powinny być utrwalone w aktach w formie protokołu lub podpisanej przez stronę adnotacji.”;
2) po art. 14 dodaje się art. 14a w brzmieniu:
    „Art. 14a. Organy administracji publicznej umożliwiają stronom ocenę działania urzędów kierowanych przez te organy, w tym pracowników tych urzędów.”.
 

Autor: Lidia Danielska
Data utworzenia: 09/04/2018 – 11:56
Ostatnia aktualizacja: Agnieszka Grzelak
Data aktualizacji: 09/04/2018 – 11:57

Żródło: Wojewódzka Inspekcja Geodezyjna i Kartograficzna w Poznaniu

PRZYDATNE LINKI


  • Główny Urząd Geodezji i Kartografi

  • Wydział Geodezji i Kartografi - Starostwo Powiatowe Słupsk

  • Wydział Geodezji i Kartografi - Urząd Miasta Słupsk

MENU


  • Strona Główna


O Nas


Usługi


Kontakt

PARTNERZY


  • OPTICAtel




© by TOPOGRAFIA 2018. Wszystkie prawa zastrzeżone.